The MUMMY
NIEUWS - Beurzen & Festivals

Abraham Tuschinski Fonds partner Gouden Kalf Publieksprijs

15 september 2015

Dit jaar is het Abraham Tuschinski Fonds voor het eerst partner van het Nederlands Film Festival en adopteert daarbij het Abraham Tuschinski Fonds Gouden Kalf van het Publiek. ”Het Abraham Tuschinski Fonds, waarin de Nederlandse filmdistributeurs (NVF), de Nederlandse bioscoopexploitanten (NVB) en Filmproducenten Nederland (FPN) partner zijn, stimuleert al vijf jaar de Nederlandse film. Met de ondersteuning van het Gouden Kalf van het Publiek wil het Abraham Tuschinski Fonds de Nederlandse film onder de aandacht te brengen van een breed publiek”, aldus Jan Huib Pannekoek van het Abraham Tuschinski Fonds.

Nederlands Film Festival 2015

Aan de publieksprijs is een bedrag gekoppeld, bedoeld voor het maken van een nieuwe Nederlandse filmproductie (30.000 euro voor de winnaar, 20.000 euro voor de tweede en 10.000 voor de derde prijs). Kanshebbers voor deze prijs zijn de Nederlandse films die in de periode van 1 september 2014 tot 1 september 2015 de Gouden Film status behaald (100.000 betaalde bioscoopbezoekers).  De zeventien kanshebbers (in alfabetische volgorde) voor de publieksprijs zijn: Bloed, zweet & tranen; De Boskampi’s, De club van Sinterklaas en het pratende paard, De ontsnapping, Dummie de mummie, Gooische vrouwen 2, Homies, Jack bestelt een broertje, Mees Kees op de planken, Michiel de Ruyter, Pak van mijn hart, Pijnstillers, Rendez-Vous, Spangas in actie, Ventoux, Wiplala, Wonderbroeders.

De eerste stemronde is al geopend en duurt tot en met 22 september. De top drie onthuld in de dagelijkse show van Art Rooijakkers bekend gemaakt waarna een tweede stemronde volgt. De winnaars worden bekend gemaakt op 2 oktober tijdens het FilmGala.

Stemmen kan via:  www.goudenkalfvanhetpubliek.nl  

Alice Scheiuit

Alice Scheiuit studeerde Film- en TVwetenschap, volgde cursussen filmmarketing en journalistiek en is actief in research, redactie en communicatie: o.a. Universiteit Utrecht, MEDIADesk, Sanoma, VPRO, Cinekid, DDG marketing, Mediawijzer, Atria, Filmdepot, Uitgeverij de Graaf en HFN. Focust op: Media- & cultuurbeleid; Beeldvorming & storytelling; Jeugd & media.
Twitter @scheiuit LinkedIn /alicescheiuit

Banner_GirlsNightOut_240x180
CE2017-240x180-Banner-Ad copy
35576.CC_Banner_Carma_tbv_Holland_film_nieuws_240x180px_v2
Banner_VerschrikkelijkeIkke3_240x180
XX_HITMAN'S-BODYGUARD_BANNER(240x180)
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
XX_COCO_BANNER(240x180)
Banner Cinejobs 240x180px