The MUMMY
NIEUWS - Beurzen & Festivals

CineEurope: Angst om de jeugd te verliezen

23 juni 2015

De seminars tijdens de openingsdag van CineEurope 2015 werden vooral door één thema gedomineerd: de dreiging de jongeren als belangrijke bezoekersgroep te verliezen. Dat was zowel tijdens het seminar Innovations in Cinema Marketing, het seminar getiteld Engaging the Audience als tijdens de jaarlijks terugkerende exhibitors roundtable duidelijk te merken. Alle panelleden gaven het signaal af dat de bioscoopindustrie zich of moet aanpassen aan de (mobiele) wensen en gebruiksmotieven van de jongere generatie óf de consequenties ervan moet ervaren.

In tegenstelling tot was verwacht kon worden waren het niet alleen vertegenwoordigers van bekende en minder bekende techbedrijven als Google, Yahoo!, Powster en Cspace die deze boodschap kwamen afgaven, maar kwam de waarschuwende vinger ook van insiders zoals Ian Shepherd van Odeon & UCI Cinemas en Kinepolis' CEO Eddy Duquenne. De Kinepolis-voorman zei tegen een zaal vol vakgenoten over Generatie Z, gemakshalve te definiëren als iedereen geboren na 2000: 'You need to be in their pockets, to be able to interact with them. They need to be able to buy their tickets right now. Don't make them shut their phones off. We need to adopt to their world, because they are not going to adopt to ours.'

CineEurope 2015CineEurope 2015, Seminar.

Shephard adviseerde zijn vakbroeders vooral te stoppen met het doen van dingen die het het publiek moeilijk maken om in de bioscoop uit te komen. Als voorbeeld noemt hij het optimaliseren van je website voor mobiele toepassing.

Shepherd refereerde ook nog aan keynote speech van Odeons CEO Paul Donovan die vorig jaar die het belang benadrukte van het gebruik van big data en het samenwerken in de industrie. Het is verkeerd om te veel naar gemiddeldes te kijken omdat het te veel verwaarloosd hoeveel verschillende soorten klanten met verschillende behoeftes er zijn, zo hield Shepherd de zaal voor. Het belang om te blijven investeren in digitale platformen kan niet genoeg worden onderstreept, aldus de Odeon-man. Odeon & UCI Cinemas lanceert daarom de Innovation Lab waarin wordt samengewerkt met ICT bedrijven en retailpartners om kennis te kunnen delen over innovatieve toepassingen.

De prijs voor interessant feit van de dag ging in ieder geval naar Philip Taylor van Yahoo! Hij wist het publiek te vertellen dat de concentratieboog van de gemiddelde consument is teruggevallen naar 8 seconden. In 2012 was dat nog 12 seconden. Daarmee is het nog belangrijker geworden om de aandacht van de consument snel te pakken. Ook die van de jongeren...

Gabrielle Kardol

Gabriëlle Kardol is webmanager van de Holland Film Nieuws site. Zij beheert het CMS systeem en zorgt ervoor dat de website goed blijft draaien. Daarnaast verzorgt zij de nieuwsbrief en content voor de website. Gabriëlle is werkzaam bij image, een bureau dat de visuele identiteit van bedrijven versterkt door middel van creatieve concepten, beelden (fotografie en film) en grafische ontwerpen (online en offline).
Website www.image-lisse.nl Linkedin /gabrielle-kardol

Gabriëlle Kardol is webmanager van de Holland Film Nieuws site. Zij beheert het CMS systeem en zorgt ervoor dat de website goed blijft draaien. Daarnaast verzorgt zijn de nieuwsbrief en content voor de website. Gabriëlle is werkzaam bij image, een bureau dat de visuele identiteit van bedrijven versterk door middel van creatieve concepten, beelden (fotografie en film) en grafische ontwerpen (online en offline). - See more at: http://www.hollandfilmnieuws.nl.mach3test.com/redacteuren/#7
CE2017-240x180-Banner-Ad copy
Little-Men---HFN
Dubbelspel_HFN_240x180
35576.CC_Banner_Carma_tbv_Holland_film_nieuws_240x180px_v2
Banner Cinejobs 240x180px
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
Vacature_banner_operations_coordinator_V5