The MUMMY
NIEUWS - Beurzen & Festivals

CineEurope: StudioCanal en Mister Smith gaan op CineEurope voor art

21 juni 2016

Welke films gooien volgend jaar hoge ogen bij de Oscars? Het is nog koffiedik kijken, maar de CineEurope-presentaties van StudioCanal en Mister Smith hadden maandag al een paar stevige kanshebbers.

De Brits-Franse producent StudioCanal is al jaren een leverancier van hoogwaardige artfilms als Carol en The Imitation Game, en dat reflecteert ook hun aankomend product. In het waargebeurde The Mercy probeert Colin Firth als eerste mens solo rond de wereld te zeilen, met verstrekkende gevolgen voor hem en zijn familie. Charlie Hunnam en een onherkenbare Robert Pattinson gaan in het eveneens waargebeurde Lost City of Z op zoek naar een verloren beschaving in de Amazone. En Matthew McConaughey ziet in Gold zijn wereldbeeld kantelen wanneer hij in de jungle goud vindt en plots schatrijk is.

StudioCanal heeft een zeer uitgebreide slate gepland staan voor de komende twaalf maanden, met actie (The Commuter), animatie (The Son of Bigfoot), familiefilms (Paddington 2), romantiek (From the Land of the Moon), documentaires (The Beatles: Eight Days a Week) en de komedie over een grote witte onderbroek waar ze zelf de volste zalen van verwachten: Bridget Jones’s Baby.    

Ook Mister Smith, de maatschappij die de films van DreamWorks in Europa verkoopt, kwam in Barcelona een mooie lijst producties onder de aandacht brengen. Later in de week wordt Steven Spielbergs The BFG vertoond, maar vandaag kwam alvast wat ander product van Spielbergs Amblin Entertainment aan bod. Het young adult-drama Midnight Sun heeft de talentvolle singer-songwriter Bella Thorne in de hoofdrol van een meisje dat ondanks een levensbedreigende ziekte liefde niet uit de weg gaat.

Ook Mister Smith heeft een veelzijdig aanbod te verkopen dit jaar, met hoogwaardig arthouse (The Light Between the Oceans), komedie (Office Christmas Party) en een thriller die een veelbesproken boek naar de bioscoop gaat brengen: The Girl on the Train. Als roman een verbluffend verkoopsucces, als film met Emily Blunt één van de toptitels voor najaar 2016.
studio presentatie StudioCanalStudiopresentatie StudioCanal   Foto: Tanja van Rooden

Aantal reacties: 0
Let op: uw reactie heeft goedkeuring van de beheerder nodig voordat het geplaatst wordt.
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
CE2017-240x180-Banner-Ad copy
Banner_GirlsNightOut_240x180
XX_COCO_BANNER(240x180)
XX_HITMAN'S-BODYGUARD_BANNER(240x180)
Banner Cinejobs 240x180px
Banner_VerschrikkelijkeIkke3_240x180
35576.CC_Banner_Carma_tbv_Holland_film_nieuws_240x180px_v2