The MUMMY
NIEUWS - Beurzen & Festivals

Stemming Gouden Kalf van het Publiek van start

01 september 2016

Vanaf vandaag kan er gestemd worden op de vijf Nederlandse films die kans maken op het Abraham Tuschinski Fonds Gouden Kalf van het Publiek 2016. Het aantal kanshebbers verschilt nogal met dat van vorig jaar.

Het Abraham Tuschinski Fonds is dit jaar voor de tweede keer partner van het Nederlands Film Festival en heeft daarbij wederom het Gouden Kalf van het Publiek onder zijn hoede genomen. Kanshebbers voor deze prijs hebben in de periode 1 september 2015 tot 1 september 2016 de meeste bioscoopbezoekers getrokken.
De titels waarop dit jaar gestemd kan worden zijn: Bonbini Holland; Rokjesdag; Mannenharten 2; Ja, ik wil! en Dummie de mummie en de sfinx van Shakaba.

Vorig jaar waren er nog zeventien titels in de race voor de Publieksprijs. Te weten alle films die de Gouden Film-status hadden bereikt. Dit jaar is gekozen voor de vijf best bezochte films.
De winnaar van de Publieksprijs van 2015 was De club van Sinterklaas & het pratende paard.

Het Abraham Tuschinski Fonds, waarin de FDN, de NVBF en FPN partner zijn, stimuleert al vanaf 2009 de Nederlandse film. Met de ondersteuning van het Gouden Kalf van het Publiek wil het fonds de Nederlandse film onder de aandacht brengen van een breed publiek.

De producent van de winnende titel ontvangt een bedrag van 30.000 euro dat besteed moet worden aan een nieuwe Nederlandse filmproductie. Aan de tweede en derde prijs zijn bedragen van respectievelijk 20.000 en 10.000 euro verbonden.

Het Gouden kalf van het Publiek zal op de slotavond, het  L’OR Gouden Kalveren Gala, worden uitgereikt aan de producent van de winnende film van de 36-ste editie van het Nederlands Film Festival.

Stemmen kan tot 29 september op: www.goudenkalfvanhetpubliek.nl

 

Nanneke Koning

Nanneke Koning is freelance eindredacteur en publicist, met meer dan twintig jaar ervaring in de wereld van entertainment en kunst. Voor Holland Film Nieuws verzorgt ze de eindredactie van het magazine en de online-berichtgeving.
LinkedIn /nanneke-koning

Aantal reacties: 0
Let op: uw reactie heeft goedkeuring van de beheerder nodig voordat het geplaatst wordt.
CE2017-240x180-Banner-Ad copy
Vacature_banner_operations_coordinator_V5
Dubbelspel_HFN_240x180
35576.CC_Banner_Carma_tbv_Holland_film_nieuws_240x180px_v2
Little-Men---HFN
Banner Cinejobs 240x180px
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2