The MUMMY
NIEUWS - Beurzen & Festivals

BoostNL nieuw op Holland Film Meeting

19 augustus 2016

Het co-productieplatform BoostNL, een samenwerking tussen IFFR en NFF, zal op de aanstaande Holland Film Meeting (22-25 september) de eerste veertien projecten presenteren. BoostNL moet Nederlandse en internationale filmprojecten met grote potentie wat langer in de etalage zetten.   

Om de marktsteun aan internationale en Nederlandse filmprojecten in ontwikkeling te maximaliseren, is het co-production platform BoostNL eerder dit jaar in het leven geroepen. Zo kunnen projecten die al reeds potentie hebben getoond beter in de (internationale) markt worden gezet. Voor BoostNL slaan het International Film Festival Rotterdam en het Nederlands Film Festival de handen ineen. Projecten die geselecteerd zijn voor de CineMart en de Holland Film Meeting kunnen via BoostNL een langere periode in de etalage blijven staan, te weten de tijd tussen HFM (september) en CineMart (januari).

De geselecteerde projecten ontvangen steun tijdens alle ontwikkelingsfasen, van scenario en postproductie tot marketing en distributie. Eerder zei Vanja Kaludjercic van de HFM hier over: ‘Elk jaar worden circa 20 internationale projecten geselecteerd voor HFM. Wat we bieden met deze nieuwe samenwerking is een uitgebreidere, duurzamere ondersteuning die van onschatbare waarde zal zijn voor de gekozen projecten. Het is na een intense markt vaak lastig het momentum niet te verliezen en grip te houden op de strategie. Het programma BoostNL pakt dit aan met een opzet die twee grote evenementen overspant tijdens een intensieve ontwikkelingsperiode van vijf maanden.’

Lancering van BoostNl in Cannes, met vlnr Marit van den Elshout (CineMart), Vanja Kaludjercic (HFM), Willemien van Aalst (NFF), Bero Beyer (IFFR) (foto IFFR)

Onder de Nederlandse producties die van BoostNL begeleiding krijgen Jade, de eerste Engelstalige film van Sacha Polak (Hemel, Zurich) en Dreamscape van Anna van der Heide (Meester Kikker). In totaal veertien projecten zal BoostNL tijdens de Holland Film Meeting onder de aandacht brengen.

lees meer

Mark van den Tempel

Mark van den Tempel covert als freelance publicist en documentairemaker al twintig jaar onderwerpen op het gebied van entertainment, kunst, architectuur en muziek voor tijdschriften (o.a. Nieuwe Revu, Filmkrant) en broadcasters. Sinds kort maakt hij ook promotiefilms voor bedrijven en culturele instellingen.
LinkedIn markvandentempel

Aantal reacties: 0
Let op: uw reactie heeft goedkeuring van de beheerder nodig voordat het geplaatst wordt.
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
LOGAN LUCKY_HFN_240x180px_v1
Banner Cinejobs 240x180px
Bigfoot Junior_Banner HFN
XX_HITMAN'S-BODYGUARD_BANNER(240x180)
InBlue_HFN_240x180
Banner_GirlsNightOut_240x180
emoji_240X180