The MUMMY
NIEUWS - Beurzen & Festivals

Spontaan festival Netflix & Chill een succes

19 augustus 2016

De tweeduizend kaarten voor het Netflix & Chill-festival, dat op zaterdag 20 augustus in Amsterdam wordt georganiseerd, zijn op. Daarmee is de eerste editie uitverkocht.

Het festival vindt zijn oorsprong in een Facebook-evenement dat onder de naam Netflix & Chill Festival viral ging. Tienduizenden mensen zetten zichzelf vervolgens ‘aanwezig’. Deze reactie was voor de bedenkers van de Facebookpagina aanleiding om het festival ook daadwerkelijk te organiseren.

Tijdens het festival zijn er meerdere schermen en plekken waar naar een film kan worden gekeken. Er zullen twee films gelijktijdig worden vertoond. Daarnaast vinden er ook andere evenementen plaats zoals een muzikaal programma, een silent disco met verschillende dj’s, barbecues en bubbelbaden. Ook kan er aan speed dating worden gedaan.

Van Netflix mag de merknaam maar een keer worden gebruikt. Vanwege het succes van het concept zet de organisatie het festival voort onder de naam de BuitenBios. De volgende editie wordt op 25 september georganiseerd in Breukelen.

 

lees meer

Nanneke Koning

Nanneke Koning is freelance eindredacteur en publicist, met meer dan twintig jaar ervaring in de wereld van entertainment en kunst. Voor Holland Film Nieuws verzorgt ze de eindredactie van het magazine en de online-berichtgeving.
LinkedIn /nanneke-koning

Aantal reacties: 0
Let op: uw reactie heeft goedkeuring van de beheerder nodig voordat het geplaatst wordt.
InBlue_HFN_240x180
LOGAN LUCKY_HFN_240x180px_v1
Banner Cinejobs 240x180px
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
Banner_GirlsNightOut_240x180
Bigfoot Junior_Banner HFN
XX_HITMAN'S-BODYGUARD_BANNER(240x180)
emoji_240X180