American Made
NIEUWS - Internationaal

Amerikaanse bioscopen stellen richtlijnen trailers vast

28 januari 2014

De Amerikaanse belangenorganisatie van bioscoopondernemers, NATO, heeft richtlijnen gepubliceerd voor reclamematerialen die in de bioscoop kunnen worden gebruikt. Dat meldt The Hollywood Reporter. De publicatie van de regels komt na maanden van voorbereidingen. Bioscopen zijn niet verplicht de regels toe te passen.



In die nieuwe richtlijnen staat onder meer dat trailers niet eerder dan 150 dagen voor de release van een film in de bioscoop vertoond zullen worden. Ook wordt de lengte van trailers gemaximeerd tot twee minuten. Een distributeur mag twee keer per jaar een uitzondering maken aldus NATO. Dan mag een trailer maximaal drie minuten lang zijn. Met deze richtlijn willen de bioscoopondernemers de distributeurs aansporen trailers te maken die niet zo veel van het verhaal verklappen.
De richtlijnen hebben niet alleen betrekking op trailers die in bioscopen worden vertoond, maar ook op andere promotiematerialen.


De Amerikaanse filmstudio’s gaven eerder al aan niet gelukkig te zijn met regels.

lees meer

Jeroen Huijsdens

Filmliefhebber Jeroen Huijsdens werkt al sinds 1994 in de Nederlandse filmsector. In 1999 begon hij met zijn bedrijf Filmtaal. Jeroen is sinds de oorsprong betrokken bij Holland Film Nieuws. Hij is tevens de drijvende kracht achter Filmdepot.nl. Jeroen is gefascineerd door de digitale revolutie en de impact ervan op de (inter)nationale entertainmentsector.
Website www.filmtaal.nl / Twitter @JeroenHuijsdens / Linkedin jeroenhuijsdens

17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
WebBanner_FBTS_2017_versie2_print
Bigfoot Junior_Banner HFN
LOGAN LUCKY_HFN_240x180px_v1
Banner Cinejobs 240x180px
InBlue_HFN_240x180
emoji_240X180
XX_HITMAN'S-BODYGUARD_BANNER(240x180)