American Made

Nieuws - Onderzoek

  • Onderzoek Kids Monitor
    Onderzoek 13 juni 2017 - Mark van den Tempel

    Bios blijft geliefd onder kinderen

    Afgelopen maand bracht het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) de cijfers van hun meest recente Kids Monitor naar buiten. Voor dit onderzoek werd gekeken naar het complete mediagedrag van kinderen. Belangrijkste conclusie is, wellicht niet heel verrassend: kids zijn heel actief op een breed scala aan media. En ze zijn dol op de bioscoop.

    Lees verder
  • Onderzoek Bioscoopmonitor 2016
    Onderzoek 08 mei 2017 - Alice Scheiuit

    Bioscoopbezoek in 2016 weer gestegen

    Het bioscoopbezoek is in 2016 wederom gegroeid, het aantal veertigplussers onder de filmbezoekers blijft stijgen en het bezoek aan Nederlandse films is flink gedaald. Dat zijn enkele conclusies uit de Bioscoopmonitor 2016 die St. Filmonderzoek onlangs heeft gepubliceerd. In deze monitor worden de trends en ontwikkelingen van het bioscoop- en filmtheaterbezoek in Nederland jaarlijks onderzocht.

    Lees verder
  • PickMix Dunkirk
    Onderzoek 07 april 2017 - Nanneke Koning

    Netherlands Film Production Incentive is succesvol

    De stimuleringsmaatregel levert 199 miljoen aan uitgaven in Nederland op. Gisteren maakte het Filmfonds de resultaten bekend.

    Lees verder
  • Onderzoek 21 maart 2017 - Alice Scheiuit

    Bioscoopbezoekers vaker bereid verder te reizen

    Bezoekers van multiplexen zijn bereid een langere afstand af te leggen dan bezoekers van gewone bioscopen en filmtheaters. Daarbij is in heel Nederland de auto veruit het meest populaire vervoersmiddel. Dit zijn enkele conclusies uit de jaarlijkse Bioscoopmonitor van Stichting Filmonderzoek.

    Lees verder
  • onderzoek bioscoopreclame DCM
    Onderzoek 10 januari 2017 - Jeroen Huijsdens

    Bioscoopreclame kan meer betekenen voor merken

    Bioscoopreclame kan veel effectiever uitpakken voor merken. Dat is de conclusie van een recent onderzoek naar het rendement van reclame in de bioscoop in het Verenigd Koninkrijk.

    Lees verder
  • onderzoek jong publiek in de bioscoop
    Onderzoek 13 december 2016 - Jeroen Huijsdens

    Bioscoopbeleving jongeren onderzocht

    De veranderende samenstelling van het bioscooppubliek baart de filmsector al een tijdje zorgen. Bioscopen vragen zich af hoe zij kunnen blijven aansluiten op de beleving van jongeren. Het bioscooppubliek is de afgelopen vijftien jaar sterk verouderd. Stichting Filmonderzoek heeft in opdracht van EYE, en in samenwerking met brancheorganisaties NVBF en FDN, een onderzoek uitgevoerd naar de bioscoopbeleving van jongeren van zestien tot en met negentwintig jaar.

    Lees verder
  • onderzoek winnaar scriptieprijs Dick Spruitenburg
    Onderzoek 29 september 2016 - Jeroen Huijsdens

    Dick Spruitenburg wint scriptieprijs

    Een scriptie over de gevolgen van illegaal downloaden voor de bioscoopmarkt is de winnaar van de dr. J. Ph. Wolff Scriptieprijs. De winnaar, student Dick Spruitenburg, kreeg de prijs afgelopen dinsdag uitgereikt. Dat gebeurde tijdens de industriemiddag op het Nederlands Film Festival.

    Lees verder
BELLA-DONNAS_HFN_240x180px
LOGAN LUCKY_HFN_240x180px_v1
InBlue_HFN_240x180
Banner Cinejobs 240x180px
WebBanner_FBTS_2017_versie2_print
XX_HITMAN'S-BODYGUARD_BANNER(240x180)
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
The_Beguiled_240x180