C'est la vie
NIEUWS - Pick ‘n’ mix

Dunkirk extra goed bezocht in IMAX

07 augustus 2017

Het besluit om Dunkirk in nauwe samenwerking met IMAX te maken heeft Christopher Nolan geen windeieren gelegd. Zitten de normale zalen al flink vol bij het oorlogsepos, de IMAX-zalen doen helemaal goede zaken, ook in Nederland. Van de ruim 400.000 bezoekers die Dunkirk hier in een kleine drie weken trok, bezocht zo’n 75.000 de film in een IMAX-zaal.

De zes IMAX-zalen vertegenwoordigen slechts vijf procent van het totaal aantal doeken waarop Dunkirk te zien is. Maar de IMAX-recette is goed voor achttien procent van de totale Dunkirk-opbrengst in Nederland. Volgens distributeur Warner Bros. is de Nolan-film daarmee de best bezochte IMAX-film van het jaar tot nu toe. Dunkirk kwam mede tot stand met geld uit de Nederlandse cash rebate-regeling, en werd deels gedraaid op het IJsselmeer. 

Liever op IMAX: Hoyte van Hoytema en Christopher Nolan aan de slag / Warner  

lees meer

Mark van den Tempel

Mark van den Tempel covert als freelance publicist en documentairemaker al twintig jaar onderwerpen op het gebied van entertainment, kunst, architectuur en muziek voor tijdschriften (o.a. Nieuwe Revu, Filmkrant) en broadcasters. Sinds kort maakt hij ook promotiefilms voor bedrijven en culturele instellingen.
LinkedIn markvandentempel

Aantal reacties: 0
Let op: uw reactie heeft goedkeuring van de beheerder nodig voordat het geplaatst wordt.
DR-KNOCK_HFN_240x180px
VELE HEMELS BOVEN DE ZEVENDE_banner
HFN banner paddington 2
Banner CineJobs240x180px
jumanji-240x180
Banner-Slim_240x180-72dpi
17102.BARCO.HollandFilmNieuws.onlinebanner.v2
Design Ad Banner 240x180– HFN